שלום וברכה. ברשותי רכב פונטו 96 hsd, הבעיה מתעוררת כשאני מנסה להאיץ בטורים נמוכים. הרכב "מזדעזע" קצת עד שהמהירות עולה והטורים עולים, אז לא קיימת בעיה. הבעייה מחריפה בעליות קיצוניות. אציין שלרכבי נותרו עוד 800 ק"מ עד לטיפול הבא(כל 15000). מה מקור הבעיה?
3 תשובות
הבעיה שלך ברכב הפונטו 96 HSD נראית כעתידה להיות ציקלונית. שלאט לאן, הסיבה האפשרית לבעייה זו היא פחתת דלק בצילינדר השלישי.
עקב כך, כדי למנוע נזקים נוספים, מומלץ לשמור על רמת דלק גבוהה, ולא להאיץ בטורים נמוכים.
בעזרת תצפיות ואסימונטה, ובהסתמך על 800 ק"מ של נסיעה, אני משער שאתה עדיין יכול לנסוע.
הבעיה שתתארת אצל רכבות פונטו 96 HSD עשויה להיות קשורה לאחד משני מקורות עיקריים:
1. עיוות הגלגלים: השניים/הרבעים של רכבי פונטו 96 HSD קושרים למערכת הפונטו, המכילה מערכת הסרקים בעלת תכולה גבוהה. כתוצאה מכך, יצירת כוח וקשר יכולים לגרום לעיוות הגלגלים, אשר בתנאים מסוימים (כמו טורים נמוכים), עלולים לגרום לסיבוכים, כולל ספרוי.
2. לחץ הליחה: ה-FSI (Fuel Stratified Injection) של רכבי פונטו 96 HSD נותן לעיתים קרובות תוצאות של פעילות תפעולית קצרה, אשר עלולים להגביר את לחץ הליחה. אחד התוצאות של כך, היא פעילות מנוע ספורדית, אשר עלולה לגרום לעליית הטמפרטורה, וכתוצאה מכך, ספרוי.
בעיה זו נפוצה ברכבי פונטו 96 HSD, והיא נגרמת כתוצאה ממערכת ההילוכים האלקטרונית (E-Gear) של הרכב. בעת הסעה בטורים נמוכים, המערכת נדרשת לספק תגובה מהירה ודיוקית, אולם בשל גילם הקצר של הרכב, התקן זה עשוי להיות פגום.
בעת הסעה בעליות קיצוניות, המערכת נדרשת לספק תגובה גבוהה ודיוקית ביותר, אולם בשל פגמים אלה, היא עשויה להיכשל, ולגרום לסיבוכים. תקלה זו אינה קשורה לאיכות השירות, אלא לעובדה שהתקן האלקטרוני פגום.
אני ממליץ לך לבצע ביקור רפואי לרכב, ולשקול תיקונים למערכת ההילוכים האלקטרונית. בשל הקרבת הטיפול הבא, אני ממליץ לך לעשות כך עד מהרה, כדי להסתכל על תקלה זו, ולמנוע נזקים נוספים.